mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 29 september 2023

Okristligt tidigt 🌒


klockan är NATT och Pärzon är på väg till Västerås


fick tända borlampan för att kunna fota 
1000 tack Pärzon för hjälpen med flytten
kvart i tre for han 
okristligt tidigt 
om du frågar mej


Hedda undrar om även hennes saker
ska till tippen....


då har jag "tömt" skafferi
lite blir allt kvar


likaså i  kylskåpet


fick lite över som vi tar med in till 
Ingrid i dag


de här lasset ska dog till till tippen


men först lunch på kafé Ryfjället


rökt röding och ost från 
på bröd från


brasan sprakar och kaffet är gott



så var de Tippen/Återbruket
de var KÖ


Hos Ingrid blev de gofika de lyx


och mycket prat


och lite mer kaffe


så kom vi på att 
Lennart hade namnsdag
så då blev det gofika hem i påse
och Ingrid blev glad för sin påse
med diverse mat
de var rotfrukter o lök
pasta pärlsocker nyponsoppa
våffelmix o 1 portion kycklinglever
från i går


jag älskar den färgen på pelargoner
hon har haft den ute men nu fick den komma in 


hem och vila


Hedda jobbar på som påskontrollant 


sista måltiden i AndersGerors
blev en låda med 
potatis o köttfärsgratäng


våran tomatskörd
inget att skryta med precis


glömde lämna boken på bibblan i dag
får skicka den med post när jag läst ut den
i stället ...går ju bra de oxå 
så säger vi god natt från 
stugan en sista gång

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Tur att Hedda håller koll så det blir rätt👍Som alltid,kör lugnt❤️