mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 3 september 2023

ÖVERSVÄMNING hemma i stan


det var visserligen första älgjaktsdagen i går
men grabbarna i byn är ute först idag
DÅLIGT med älg är det


tänk att Hedda ska dricka mitt varma/ljumma vatten
när hon har eget gott vatten på diskbänken


hittade både lapskojs o potatismos i kylen
nu är båda slut och vi är mätta


får veta att de är översvämning i Västerås
RIKTIGT obehagligt 
på Biskopsängen hade svärföräldrarna stuga
i MÅNGA MÅNGA år
en stuga vid åkanten
tomten är säkert översvämmad
och kemtoan en vattentoa om huset
ens står kvar
de kan ju ha flutit iväg
med vatten massorna



så har den här lilla guldklimpen 
fått komma hem


jag kan känna doften av bäbis


fortsätter med burkar från kylen
nu var det en bit korv o en bit kassler
förstärkt med purjo o paprika 
två ägg och toppas med ost


tomaten la vi på sida om
blir ju så himla varm 
när den hamnar i stekpannan


har kollat på massa olika sidor om 
översvämningen
här kommer lite bilder 
alla från nätet
av förklarliga själ
jag är ju här i Yttervik







stiftskansliet ligger i fara



krukmakeriet har vatten upp
till fönstren




stadshuset är i fara
stadsarkivet ligger i källaren
så nu är det kris


hoppas vattnet drar sej tillbaka






 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Så oerhört tragiskt med dessa översvämningar,så mycket skador och bedrövelser,gör riktigt ont att se hur människor drabbas😢Bebisen är underbar,att sniffa i bebisnacke är gudomligt❤️