mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 8 september 2023

NEJ inte de oxå


Lennart var lite i städtagen
torkar o fejar


är det torsdag så är det



KATASTROF  
halva Västmanland är avstängt p.g.a
AFRIKANSK SVINPEST
Norberg i norr
till Ramnäs i söder
INGEN får vistas i skogen ❗❗❗❗

Tänk om pesten drabbar en
grisbonde med flera hundra grisar i sin 
besättning ... grisarna dör efter några dagar

JULSKINKAN kan vara i fara
men de kan jag ju överleva 
värre för bonden som misser 
all inkomst 

lika illa för skogsägaren som inte
får vistas i skogen
intet virke till sågverk o pappersbruk

ja huva de här är nog värre 
än jag kan förställa mej

och hoppas alla bär o svampplockare
och hundrastare efterföljer
restriktionerna
och inte traskar runt i smittat område


ett djupt andetag
och försöker släppa katastrofen
hoppas att dom kan stävja de hela
JAG sitter når 80 mil norrut 
och mår bra


Hedda är ute på lite egna strövtåg


Lennart plockade några sena hallon


och så kom en Amiral flygande
och jag LYCKADES fånga den på bild


Hedda till vänster 
hon har ju sele o koppel
och kopplets handtag är rött
pilen till höger
handtaget är  lättare att se 
än Hedda
Hon löper inte så fort med
kopplet efter sej

man kan säga 
att hon går lös fast hon inte gör det


skönt att vila lite efter äventyrat i bushen


så kom det svarta moln 
men då var klockan redan kvällsmat


spenatsoppa med kassler o ägg


kvällen avslutades med fågeljakt 


jo då idag igen 
💩🤬💩

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Varenda dag får man rensa från skitpost,trist.Hoppas att folk fattar vilken katastrof detta är,blir noga vad dom handlar osv.Man MÅSTE inte ha kött från tveksamma områden,nu behöver vi stötta våra egna fabrikanter✊️Heddakatten har det sååå bra,precis som det ska vara😻