mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 26 september 2023

första dagen på sista veckan


på morgonen kom Åse och kollade 
hon ska städa ut huset när vi farit
det kommer att bli så bra 
Sahlströms hjälper till med "ALLT"


dagens lunch pytt i påse från COOP
de gick de oxå *fniss fniss*


medans jag och Hedda sov for
Lennart till Birger på en pratstund
(kortet har Sara tagit)

jag känner av gårdagen i hela kroppen


så kom han 
resan hade gått bra
och han prustar ut en liten stund


för att sedan ta på kängorna
och plocka fram fiskegrejerna
kom hem med 4 öringar


Lennart for in på kulturkvällen som var om månen



Pärzon o jag åt en köttfärspaj
som hade kunnat smaka mer
men det gick ju att krydda upp i efterhand
och så ha på röd kebabsås 
då blev det bra


när Lennart kom hem hade han en 
påse med från Lars....


jag fick en bok med 
samiska ordspråk 


och Lennart fick den här fina
söljan o halsduken
men blir rörd över all vänlighet


så blev de då kväll även denna dag

 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Skönt att ni slipper städningen👍

Anonym sa...

Ja varför göra det som andra gör bättre // måd