mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 21 september 2023

dag 27 841 i mitt liv


lite snö på toppen
och på eftermiddagen snöblandat regn
även här nere i byn


för 52 år sen kom han vår efterlängtade lilla/stora 
son han som skulle heta Pär
men fick namnat Pärzon
då han enligt morfar Elow
var så lika Person på jobbet...


liten blir stor 
här från i somras när han var här på semester


vi packar och grejar
Lennart hittade den här kartongen
i ett skåp ... en kartong vi inte viste fanns
Det är Mamma som skrivit 
Julsaker... det måste vara tidigare 
än 1991 för då fick hon en stroke 
och efter det kunde hon inte skriva


"allt" man kan behöva till jul 


nu ligger lådan i högen som ska 
till loppis i Laisholm


och jag har packat mina handarbeten
och lite till...en början på packandet
känns märkligt
vemodigt
sorgligt
konstigt 
men oxå rätt skönt 
går inte att sätta fingret på känslan


mat måste man ha 
och mat blev det
finns några lådor kavar i frysen 
men dom MÅSTE ta slut nu


lite vila som vanligt


jag vilar i sängen
Lennart vila i naturen





ute regnar det igen



kan det var skönt att ligga så här


de är väll så här en katt "ska" ligga


lite omstrukturering i matlistan
det blir pannkaka i dag i stället för i morgon


och lite frysta bär 
våra egna hallon o vinbär 
inte illa 


vilken tur att Matte vilar på maten
Pannkaka är ju inte hennes bästa mat
men hon tycker om det
två får han äta 
och i dag blev det kvar på tallriken 
som hon får äta när vi har vilat klart
Matte lyssnar på bok
och jag somnade 
// Hedda

dag 27 841 är slut
och de är jag oxå


glömde säga att vi har beställt
tid oss optikern båda två
jag kl 9.30 och Lennart 10.00
den 20 oktober
så fick Lennart tid på VC
den 20 oktober kl 14.30
de går bra nu 





 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Har full förståelse för blandade känslor,du får väl försöka se det som en nystart.Tror inte att det finns några fler människor på jorden som har en sån positiv livskänsla som du❤️