mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 7 september 2023

fri fotvandring


ja men garnet är ju slut
nu lägger jag ut en förfrågan på FB
 om någon har en snutt kvar...
jag får napp
hoppas kvinnan är seriös 
så är det inte alltid
nu är det bara att hoppas


15cm kvar på garnet och jag har ju
 7cm på ärmen + mudden
och halskanten kvar

tur jag har filten av restgarn som jag alltid kan
ta till när det kniper


att vandra i naturen är inte så himla lätt
men de är trevligt




vi tog oss en titt vid Märkesforsen 


utsikt från ett dass
och de fanns toapapper
(dasspapper)


tänk så vackert man byggde förr


himlen över Hemavan
ser ut att bli oväder 


lunch på FICA
en god köttgryta och en veg-gryta som smakade lika


så kaffe o bulle på det
(tycker de är toppen med ½ bullar)
nu kan man åka hem och sova


efter sovstunden var det dax INGEN att 
byta batterier
 jag tycker jag inte gör annat


kassler o potatis, sallad o gurka
helt perfekt


och så lite Heddagos på det


så här kan man oxå ligga i mattes knä 
och sova

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Håller tummarna för garnet✊️🍀