mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 15 september 2023

ett FAVOSTÄLLE


ja men då 
dagens strömavbrott
varade i högst 10 min


vi tog oss en 
TUR
tänker äta lunch i "utlandet"


i dag är det snö på fjällen


vårat favoställe i Mo i Rana
ett litet kafe o matställe 
som drivs av Rana kommun
som arbetsträning 
så trevligt ställe


helt underbart väder så vi sitter ute 


är jag i Norge blir det allt
KARBONADER MED ERTER O LÖK


när löken, ärterna och ½ biffen var uppäten
var jag så klart mätt


så blir det som vanligt en promenad på
Moholmen



änderna var så knäppa
för som DÖK inte bara åt under vattnet
utan på riktigt dök som doppingar


en nyfiken kråka



i norge kan man ha trädgårdsmästarna på TAKET


eller är det en kompotjänst
takläggare/trädgårdsmästare⁉


är man i Mo måste man till
Askeladden
eller hur Ruth❓😍



Lennart handlade i Norge
Leverpastej


och så hans stora favorit
SKOLEBULLE 


när vi kom tillbaka till Tärnaby
blev det handla på konsum
kaffe o kissa på macken


har man varit på utflykt blir man trött
i alla fall jag


Lennart tog en sväng med kameran
och träffade Runa


ja men så kom det en ny kallelse
med en tid när jag är i stan
BRA det 


morortssoppa med ingefära o citron
till kvällen
så var dom trötta morötterna slut


och så hamnade vi här som vanligt


Hedda håller i nystanet så de inte faller
i golvet 








































 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Ordning på den kissen👍

Anonym sa...

Hon sköter sej