mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 24 september 2023

första dagen utan regn på en vecka ...🌞




fåglarna hade "planterat" en solros
i fotskrapan vid bron
jag pillade upp den lilla plantan två blad hög
och satte den i en glasburk
ställde den i köksfönstret 


när jag skulle vattna den i dag såg jag
att det fanns en SOLROS
om än liten


kul att de funkade 




Hedda upptäcker  paparazzo i buskarna  


men de är ingen fara det var bara Husse som var ute
och skulle fota bofinken
 men se bofinken var inte där


blommorna är så fina på altanen
blommor som ICA skulle slängas 
dom var torra och fula
men jag räddade dom


falsk lövbiff med kryddsmör 
och rotfrukter stekta i stekpåse


sista tårtbotten på G


Lennart fixar med korv stroganoff



blir bra till veckan då 
Pärzon kommer


i dag var ugnen inte riktigt på min sida
men det gick ändå vägen


SOL ja de är sant den var där
och den sken in på mej
när jag satt och virkade
såg ingenting 
det är första dagen på en vecka 
som det inte regna 
de tackar vi för förstås
och solen ja
den gick snart bakom fjället 
och förklädet kunde tas ner


Lennart var inte till byn en sväng
och kom hem med lördagsgodis 


lite lasagne, kebabsås o morot 
helt perfekt
Nu har jag nog inga lådor kvar i frysen
jo nån pastasås tror jag


kvällsmackan blev i dag med 
riven morot
MEN de ska egentligen vara
finriven 
godare så 


ja men god natt då

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Solrosor har en otrolig växtförmåga.Här har bönderna satt solrosor i utkanterna av markerna så man kan plocka sig en bukett och swischa en slant till olika behövande,igår var det barncancerfonden,köpte en bukett och satt på graven,älskar solrosor