mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 9 september 2023

INGEN mottagningen 🙊🙉🙈


en tur till Hemavan och
Suwannee 


för att "plockade" 5 kg kantareller


sen till Joeström på loppis
köpte tallrikar o tofflor


och så blev det gofika
så skulle vi betala 
50:- för tofflorna
60:- för tallrikarna
60:- för fikat
MEN då jag har TRE 
så har jag ingen mottagning
och swish 


nu är vi hemma och swish funkar
och jag har betalat


så där nu finns det fina tallrikar 
i stugan när vi lämnar över till Robban
Tallrikarna vi äter på nu är ju
svärföräldrarnas som dom köpte på 40 talet
dom vill jag ju ha med hem


har man 5 kg kantareller
blir det 
KANTARELLOMELTT


efter vila blir det svamprens ute


MEN
de då kom regnet
och vi flyttade in



Hedda avsynar jobbet



panerade kycklingbitar och ris
och så KANTARELLER


kvällsmackan


har börjat lyssna på den här boken
låter lovande


 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Det blir lite galet ibland i vårat kontantfria samhälle😘