mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 6 september 2023

riktiga hemäpplen 🍏🍎


hjärtat stannade
för att sen slå i 200
DÖRREN ÄR ÖPPEN
katten är UTE
och de är jag 
som inte stängt dörren ordentligt
när jag var ut och kollade regnmätaren

MEN när jag öppnade dörren på riktigt
satt Hedda på altanbordet och
kom och ville in

VILKEN TUR
men det tog lång tid innan 
adrenalinpåslaget la sej

å alla dessa falska meddelanden
man kan ju bli trött för mindre


en liten strimma sol


kan säga den varade inte länge

Å dessa vita fingrar =Raynauds syndrom
de är inte kul
jag tog ut ägg från kylen
de räckte idag
när fingrarna är vita gör de inte ont
men jag har ingen kännsel
sen blir dom BLÅ när blodet kommer åter
och då gör det JÄTTEONT


ägget blev i alla fall kokt och uppätet
tillsammans med sylta o kokta rotfrukter 


behöver lite mer garn 
räcker inte till halskanten 
TROR JAG i alla fall


vi kör en klassiker 
korv o spenat


så var det dags för lite kultur ingen


grundar med en mugg kaffe


innan Jan Erik Lönnback 
berättade om sin bok
ERIK


Erik var Jan-Eriks farbror
han försvann 1914
"man sa" att han drunknat
men man fan aldrig åt kroppen


I boken Erik drunknar inte Erik
utan tar sej över gränsen till Norge och Mo i Rana
får jobb på en båt.... och efter många om och men
hamnar i Amerika

jag köpte dock ingen bok
även om jag tycker det låter spännande
vi ska lyssna på boken
den kommer ut som ljudbok
den 14 september
ligger i min bokhylla på Storytel 


det bjöds inte bara på kaffe det bjöds på 
RIKTIGA HEM ÄPPLEN
de är ju så gott så man kan bli religiös
(om jag inte redan var det)


 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Riktiga svenska äpplen,det är kalas det👍Tur att Hedda inte är någon rymmarkatt🙏kram

Anonym sa...

Åhhh Måd du skriver alltid så fint! Härligt att Hedda satt utanför! ♥️