mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 27 september 2023

packa plocka och packa lite till


jag säger bara det
Människorna PACKAR 
så jag har till jobb
att kolla alla kartonger så dom är OK


finns vissa väskor oxå


den är helt OK


snälla husse kan jag få sitta kvar i den
en stund


så var det de där
vad ska hem av det som står i skåpen


vissa saker är självklara
Elvira vill ha morteln
Hannah nån gjutjärnspanna
Lilla äggpannan o stekspaden ska jag ha
få se var pannkakslaggen med "vändare" landar


korvstroganoff typ o potatis till lunch


så vilar Hedda och jag
Lennart åker till återbruket
Pärzon fiskar utan resultat i dag


mera till återbruket


lite vila mitt i stöket med att
tömma skafferiet


och det blev en hink glasburkar 
inte tar jag hem en slatt kryddor inte 
som dessutom hade mer än kort datum


på kvällen blev det en tur till Folkan
och Trädgårdssällskapet


Marianne visade ett bildspel
från sommarens äventyr
med resa till Piteå o trädgårdsbesök på hemmaplan


Johanna var klädd i kläder som var passande
för kvällen...😍🌷🌼🌻


Anna i full fart 


Katarina berättar om ett projekt som "Tärnaby"
ska vara med i ett projekt från SLU
om att odla vitlök i ZON 0
nu ska det odlas med dokumentation 
* när det planteras
* i vilken jord
* var den är planterad
* när det första gröna kommer upp
* hur blev skörden



Johanna berättar om sin 
panering o planteringspärm




 avslutas med kaffe o småprat


kvällsmackan och kvällsnacket




 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Hedda tar det med ro😻

Anonym sa...

Hon tar sitt jobb på största allvar VARJE kartong/väska måste synas //Måd