mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 14 september 2023

Nostalgi ...virkade den för 53 år sen


i natt var de norrsken
både Lennart och jag misstänkte det
men vi var inte säkra
MEN
andra var på sin vakt och fångade 
de hela från badstranden i Yttervik
vårt hus ligger just utanför höger kant


ser ut att bli en fin dag i alla fall


in till byn vid lunchtid
hämta Axel-Olov på vägen
och så till Lunchföreläsnng


medtag lunch kaffe finns på plats


köttbullar o rödbetssallad
i mackan


Birger Ekerlid 
berättade om en utredning kring
vattenregleringen på 50 talet
Låter kanske inte så intressant 
MEN jag kan säga att de var det


MÅNGA var vi som lyssnade


och så blev det lite eftersnack
med Hans, Erika o Maggan


på Aejlies finns även en fin konstutställning
  av Tomas & Arna Laula
den rör  också dämningen av Björkvattsdalen
"Dränkt Barndom"






Lennart har varit frissör
till bjökbusken


så var den snaggad


fiskpinnar med mos på rotfrukter


nu ligger hon så här

men i natt ligger vi så här


så där nu har jag fixat en tid till hårfrissan
vågar inte anlita Lennart
även om han var duktig på björken


på en säljsida såg jag de här mönstret
jag virkade den kappan till Annaeva
just i den färgen året var 1970

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

En sådan fin dag❤️