mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 25 april 2023

En Trotjänarinna


Hedda håller koll på fåglarna
som vanligt
 


så blev det stortvätt


hur ska man kunna motstå den gosemagen?


för en månad sen när jag klippte ner
min pelargon som stått i mörka källaren 
tog jag rätt på några små skott
som spirade 
alldeles vita då de är mörkt i källaren



nu ser dom ut så här och ska få 
flytta till Åsa när hon kvicknar till
från sin förkylning


dagens lunch Lapskojs 
eller ska vi säga samekul 


efter vila for vi till Lars
för "lite" småsnack o fika


Kulturkväll med Lars
och en film om trotjänarinnan Frida
en mycket bra dokumentär om en kvinna
som gav hela sitt liv för "sin doktor"
och fick inte ett eget boende
förrän hon var 86
och doktorn dog vid 103 års ålder.....
och det var ju för tusan "nu" eller i alla fall 1999



och som sej bör fika


och samvaro


grabbarna med stort hjärta


två fina ägg i boet

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Spännande att följa äggen👍Hoppas att gokissen kan spana på pippi i stan också✊️🦅🦅🦅