mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 4 april 2023

Lövsprickning ...eller...


degen har i alla fall jäst
nu får vi se hur det blir
den är lätt lös


mycket mjöl på bordet stod det
i receptet


små "kluttar"


ja men de ser ju inte helt fel ut


passade på att göra två pajer då ungen var varm
och jag hade kycklingrester


där sitter hon (vill tro att de är hon)
i sitt bo och sover


en carbonara 
dock med fel sort ost
men det blev nästan rätt


så en tur till byn
för att kasta sopor
handla och så bibblan


innan hemfärd
en fika på macken


mycket folk var det


jag tog mej kaffe o en dajm


hur äter du din dajm
jag försöker äta upp chokladen först


dessa kom med hem från Anna på Bibblan
jag började med Ljudet av fötter
en serie om Barbro 
Jag tycker om att läsa serier
få se om jag gillar den här


hemma i lådan 
låg ett paket från Favoritgarn
och så ett kort från Helena


nu är det bara att sätta igång


korv i ugn stod de på matlistan
och så fick det bli


lövsprickning...
eller lövtillverkning 

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Härligt att garnet hittat hem👍