mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 8 april 2023

LÅÅ ÅÅÅÅÅNGFREDAG


vi är två om morgnvattnet
jag dricker alltid en eller två koppar
varmt vatten innan jag börja
med kaffe 
och Hedda har samma vana


Långfredag i kyrkan





Lennart fixade våfflor till lunch
och jag kunde inte välja
hallon eller hjortron
då då tar jag båda


Nu Matte har vi vilat klart
och kan gå ut till husse


blev ju våfflor över 
perfekta till kaffet


när kommer du Matte
du lovade ju pälsvård❓


nu är hon nyborstad de lilla livet


inte svårt att gissa maträtten i kväll


med löken mjukstekt och "riktig tjock grädde"
de är ju bara påsk en gång om året
och då får man äta gott
eller hur


även en LÅÅNG dag tar slut
suss gott kära vänner 

 

Inga kommentarer: