mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 23 april 2023

en inte allt för vanlig gäst


kl är 5.15 jag  vaknar av att mobilen ringer
inne i köket....
Men det gör den INTE jag drömde vist
men jag blir vaken och kan inte somna om


ser kulet ut ute
ja ja jag är ju inne i alla fall


ring så spelar på radion frågar 
hur ser det ut hos dej just nu
jo så här




så kom "vädret" snö och snålblåst


så Hedda vill inte gå ut


inte jag heller jag virkar med
ett handtag till gjutjärnspannan i stället


såg ju inte så kul ut
värmde upp en låda från frysen med 
sjömansbiff ... men gott var det


rulltårtsbakelse till eftermiddagsfikat


jag trodde vist vi var många som skulle äta
men vi är ju bara två...



böngryta med kycklingkorv blev det
och två lådor till "sen" blev det oxå


för precis en månad sen
tog vi upp den från källaren
och jag klippte ner den


i dag ser den ut så här...



en lite mer sällsynt fågel vid fågelbordet
en stenknäck



Lennart for in till Tärnaby och
Ingemartrofens festligheter


vem där 
jo Heidi minsann 
hon armbryterskan från Ensamheten 
hon fick hoppa in som prisutdelare
då hennes man Björn Ferry hade ont i ryggen


Deltagarna kommer från 12 olika länder 
Canada, Norge, Finland, Polen, 
Tjeckien, Slovakien, Estland
, Italien, Schweiz, England, 
Estland och Sverige


vår vän Lars ....han är bara bäst


mycket folk ja de här är ju bilar förstås 


jag var allt hemma jag
orkar inte med såna tillställningar
fixade i alla fall en 
chokladbollsmet
dock fick rullandet vänta till en annan gång


ljudboken på 


och en virkning förstås


Hedda sov hon


❤❤ Lennart hade pizza med hem ❤❤





 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

När barnen var små och jag gjorde chokladbollar så iddes jag inte rulla ibland utan vände hela rullen i kokos och sedan skar vi bitar,gick alldeles utmärkt 👍