mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 26 april 2023

Ett paket lycka


blir lite mallig 
jag BOR i den staden 
bara så ni vet


dagens lunch
hade lite bön o korvgryta kvar
förstärkte den med lite risoni


Herr o Fru pilgrimsfalk
äter oxå lunch


lyssnar på Harry Potter och sover en stund


PLING i luren
och jag kan nästan inte vänta


men innan vi for till macken
där paketet skulle hämtas
blev det en sväng till affären
INTE ETT ÄGG 
så långt ögat nådde
och jag som behövde till 
mitt bak...

hoppas dom får hem innan helgen


ett STORT paket


Hedda hjälper till att räkna så de är rätt


ska bli till Lennarts kofta


hemtrillade köttbullar är ju bara bäst


så där 124 m på nålen
stickas uppifrån och ner


trillade lite chokladbollar till söndag


så är det ...
övning ger färdighet i allt

 

Inga kommentarer: