mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 20 april 2023

Tur i oturen och nytt projekt


dagen började med en tur till byn
och handla lite
träffade gamla vänner 
surrade lite alltid trevligt


så var det dax för ÅTERVINNINGEN
men dom hade ju lunchstängt 
så då tog vi oxå lunch
 på Sporthotellet
kanske ingen lyx middag man jag blev mätt
dock blev allt mos kvar på tallriken
så himla salt 
vilken tur att återbruket var stängt 
då fick jag mat på byn lite lyx
Hemma stod de fiskbullar på matlistan
nu har vi dom kvar


åkte bort till Gamm´ån och skulle fota svanar
men det blev mink i stället


och så var då återbruket öppet
och vi blev av med skräpet
och fin utsikt är det 


vi fick lov att köpa lite mat till Hedda
och hon funderar varför i hela friden dag
de är så mycket 


tänk va skal det blir vid fåglematningen


så Lennart städar


och jag sover


han bjöd på kaffe o glass i solen


kan säga att de lilla molnet
gjorde så det blev kallt
och jag fick lov att sätta på mej tröjan


det var korv till lunch
och nu blev det korv igen
denna gång stroganoff och den var inte för salt


nytt projekt
kofta till Lennart



dock blir det en brun tröja


nu har jag gjort slut på all
stoppning nu får händer o fötter
vänta tills jag kommer på IKEA


 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Lennart kommer att bli såå fin i koftan och tur att inte Hedda åt upp allt😘Härligt när våren kom till Yttervik🌞🫶