mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 12 april 2023

Människomat till katten ❓


i dag är jag glad att jag har ett hus
att bo i Visserligen +° men det
snöar och BLÅSER



på matlistan stod köttbullar o makaroner
så då blev det de


i dag tog Hedda nästan en snösparv
dunen bara rök om fågeln
sa Lennart när dom kom in
Jag tycker hon är duktig
men  jag tycker oxå synd om fågeln
förstå va rädd den skulle bli
men den hade tur i alla fall
som kunde flyga oskadd från äventyret
och Hedda fick mat inne 



i Köping finns det nu ETT ÄGG


hos "oss" är det fortfarande tomt
väntar inget förrän nästa vecka 
men man vet aldrig 


 inget Hedda skulle föredra


tonfisk, fint nötköt och renkött 
(som inte finns med här) gillas
och kalkon de glömde jag
hon gillar mitt pålägg på mackan


popcorn äter hon oxå


Ost gillar hon
får ibland när vi äter frukost


de här vet jag då inte 
hon har i alla fall aldrig velat ha nått


blev rester till middag
jag tog min ½ paj från igår
Lennart fick pytt på korv o blodpudding
låter märkligt  men är inte så illa


en Hjärtekatt klar
har dock inget namn än

 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Önskar att Örjan åt grönsaker men han ratar det..goda hundben ska det vara😘

Anonym sa...

De bästa är ju att Hedda inte äter så mycket människomat Hade räkor framme för att tina Dom fick vara ifred