mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 17 april 2023

ett mysterium löst


Bästa lilla ekorren
han har inte varit den flitigaste gästen i år


lite grått o kulet


tänder ett ljus för vännen som ramlat
och slagit sej






en fin liten gudstjänst sitter aldrig fel


kyrkkaffe på macken


hemma blev det
Mannerströms sjömansbiff
jag ska inte vända potatisarna i mjöl nästa gång
de var överkurs och onödigt enligt mej


virkar vidare


hittade ju lite stoppning i  går
så jag kunde göra klart ett syskondjur 
i alla fall


trodde jag hade ris hemma men
de var grötris inte riktigt samma sak
vi körde makaroner till
korvstroganoff 
gick bra de oxå


när jag talade med Helena berättade hon
att hennes "nya" hyresvärd Där jag förmedlat lägenheten
 viste vem jag var
han kände inte mej 
men som sagt viste vem jag är
Jan-Erik Svensson INGEN klocka ringer
så jag gör som man gör nuförtiden
kollar hans FB sida
ingen klocka ringer 
så hittar jag en bild från tidigt 80-tal
JA MEN ÄR DET HAN⁉
ja så kan de vara
han är ju en cykelkille
och en av dom som dotterns sneglade på
vid cykeltävlingar när lillebror tävlade
enda anledningen till att hon följde med
*fniss fniss*

så var de mysteriet löst



satte en deg som ska jäsa över natten

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Bra när saker löser sig👍Ha en fin dag👍