mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 9 april 2023

picklade ägg


en dag helt i mitt tycke


Virkade lite "jord"


till blomkrukorna
hade varit för ordentlig
och slängt locken
dom skulle jag behövt nu


tänkte klistra jorden på locket liksom
och lägga lite grus i burken
så den blir lite tung
tror de blir bra
Men  då vi äter rätt mycket yoghurt så 
har jag snart två nya lock
och krukorna ska inte levereras
förrän i maj när vi är hemma


morotssoppa till lunch
förstärkt med risoni och yoghurt


hitta katten....


här var de lättare att hitta henne


Lennart var i städtagen



blir en hel del fröskal


och Hedda vågade sej ut på en tur
men som synes vände hon


vad vore en påskafton utan ägg
och picklade röda ägg
( har legat i rödsbetsspad över natten)


sill, Janson, tonfisk, ägg, prinskorv o köttbullar
de är grejer de


Heddas påsktalrik 


Hon fick tydligen "paltkoma"




 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Blev ett ägg och ett par räkor här med,idag äter vi lax👍