mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 10 april 2023

Jesus är uppstånden JA han är sannerligen uppstånden ✝❗


Påskdagsmässa i Tärna kyrka


Larsa är både kantor o präst idag


dagens gudstjänst inleddes med barndop


lilla Klara Elisabet
upptogs i kyrkans famn





fick den äran att assistera vid nattvarden



Jesus är uppstånden 
JA han är sannerligen uppstånden 

det syns på "konsum" att det är
fullt med påskturister här


tomt i hyllorna
tur det var potatis vi skulle ha
och det fanns


pytt i panna till lunch
prinskorv o köttbullar kvar sen igår
ja ägget och de gröna oxå


bäddar ute idag


här ligger vi 
MEN de var inte riktigt så skönt som jag tänkt mej
molnen blev större och större


Lennart slöjdar


fixar min virknål
då jag tyckte den var för tun och 
fick ont i handen


Nu blev det ett rejält handtag


bakade en Sverigekaka 
halva i frysen på en gång


vi fortsätter med rester
fixade var sin smörgåsbakelse
på det som var kvar från gårdagen
tonfisken blev en röra
och så var de ju bara att skiva äggen
räkorna var redan skalade
jag stekte brödet så de blev lite godare



bra blev det och mätta blev vi
och rätt snyggt oxå


och koll 
han kan min man
TUSEN TACK


tror ni det hjälper med skyltar 
NEJ de gör det inte 
man kommer ju förbi med skoter 
inga problem


en magisk kväll

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Fina bilder❤️Idag blir det restbuffe hemma hos mig men jag ska äta soppa😘