mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 7 april 2023

mot Blåkulla

                          

Glad Påsk ... men de är de säger man ju inte
förrän på Påskdagen (egentligen) 
men OK då jag säger väll
GLAD PÅSK


så fick jag se honom då 
har bara sett spåren innan


blir bra tror jag


lite torra rulader till lunch
men goda och mätt blev jag
och såsen var god


Hedda och jag ska vila Husse diskar


så där nu har vi vilat nu kan vi fixat till
kvasten så den är klar till kvällens flygtur



blodpudding 
bacon
stekt äpple
finriven morot
lingonsylt


kanske inte vad man väntar sej en skärtorsdag
men vi hade lite smått om tid
och blodpuddingen låg där och väntade


blev en tur till Hemavan


hämtade upp Lars i vägaskälet
här i diskussion med Andreas på
Naturrum


och ortens son 
Mikael af Ekenstam
som höll i kvällens bildvisning


så vackert var det när vi klev ut i de fria
båset lite snålt men helt OK


vi hade perfekt flygväder till 
Blåkulla och trevligt blev det

PS
konstigt att min onda rygg höll för flygturen
DS

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

I tanken kan vi alla flyga👍