mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 21 april 2023

jag är inte perfekt


den 20 hade jag ju sagt att hon skulle lägga sitt 
första ägg.... än finns det inget



de här med att ge katten i de här fallet HEDDA
rätt mat och rätt mängd är inte så himla lätt
som man kan tro... hon är som resten av familjen
RUND om magen
men ska hon bara få lite mer än ½ dl om dagen
låter ju inte klokt 
och hon blir ju inte mätt

har frågat i en FB grupp och fått runt 400 svar
dom flesta har FRI tillgång till torrfoder
till sina katter

ja ja i morgon mäter jag upp 2 dl och serverar
lite då och då och på kvällen för vi se hur 
mycket hon verkligen åt

 vi har en tid för årskoll o vaccination 
när vi kommer hem i maj
och mat/vikt prat ingår 


april ser bra ut eller hur


Torsdag


ost yoghurt spenat
de gick de också
Lennart föredrog dock hallonsylt o yoghurt
😉


efter middagsvilan en stund ute i solen


Lennart krattar i snön så det ska smälta fortare
ja nått ska man väll göra


jag hade lite ork
(med betoning på liten...ryggen och jag 
är inte kompisar i dag)


så det blev en flygande Jakob
till helgen + en gång till


torsdag sa ja ju


Hedda har varit ute lite på egen hand
vilket hon inte får
snön har ju smällt och hon tog sej 
friheter ... nu blir det koppel
ja ja kl är 21 fortfarande ljust
men Hedda har somnat


jag virka på 
ett huvud och en mössa


 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Perfekta vill vi inte vara,fy så trist🥱Det där med maten är knepigt,Örjan ska äta så lite enligt tabellerna så det skulle inte gå att ha honom inomhus,han blir supergnällig när han är hungrig.Han får jättemycket motion men är lite rund om magen men jag har hellre en glad och mätt hund en en grinolle,han är frisk och sund.Det är ju Jack Russel i honom så han ska nog vara lite större och tyngre en tabellerna,i min värld så har alla samma värde,även hundar med lite runda magar(även katter)❤️😘

Anonym sa...

Problemet är att katter lätt får diabetes vid övervikt