mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 14 oktober 2023

9del salt och 1 del vitpeppar


i går klagade jag på smutsiga fönster
de kan jag inte för idag
Lennart har fixat


jag fortsätter i mina skåp
lite typ "döstäda" är det faktiskt 
även om just de här
skåpet är ett garnskåp numera


stuvad potatis o isterband
tror jag skulle kunna äta det varje vecka


när Lennart häller GIN i korken


de var nått inne i kameran som skulle 
göras rent med sprit ⁉


så var det den där städningen igen
nu är jag i ett skåp med gamla dukar
en var lindad kring en tidningsbunt
var på väg att slänga tidningen
när jag ser att de strå Skultuna
måste jag kollar lite närmare
det var olika småskrifter från Skultuna
åren 1906 till  1908
dom ska nu skänkas till
Skultuna hembygdsförening 


min kompis Rune gör en baskrydda
9 delar salt 1 del vitpeppar
de har han talat om i många år
NU kom jag till skott
dock kom det lite svartpeppar i min blandning
då jag använde en "tom" pepparburk


såg den här kryddan blev lite nyfiken
känns som ett bra alternativ till 
kaka till kaffet
De visade sej att Hannah har en i sitt skåp
som nu ska få komma till mitt skåp


hittade ett recept på smördegsinbakad lax


vi hade nog kunnat tänka oss pepparrotsost
i stället för vitlök o örter
det var lite lamt i smaken
MEN GOTT


fredagen den 13 
är det därför Sjögren tillåter sej härja fritt
i dag i käken
de är så himla enerverande 


inte underligt hon ser så nöjd ut
Nu vet vi varför
hon har stickningen i händerna


 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Stickning kan tydligen göra alla glada👍😉