mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 3 oktober 2023

så BRA allt blev

7.40 väntrummet är "fult"
och jag väntar på att få komma in till
tandläkaren
7.42 ropades jag upp och 7.50 var jag klar
han tittade bara på ärret efter operationen 
och allt var OK 
tillbaka i november till tandhygienisten
tandläkaren ska jag träffa i februari igen
och besöket var GRATIS fniss fniss


en sväng förbi AD för att inhandla en 
lampa höger fram vill inte lysa


hem och hämta virkning o Carl-Oskar
och sen iväg till Hjärtpunkten


men så kul att träffas igen 
och va mycket vi hade att ventilera
jo jag virkade ett varv på filten 
varven är långa nu liksom


hämtade en bok på bibblan
som jag hade beställt 
ska bli spännande att läsa


och så var det en tur till Birgit på Sax & Kam


hon är så himla bra på att klippa mitt korta hår
jag blir alltid så nöjd


när jag kom hem så småningom 
hade Lennart fixat lunch


Pärzon o Niklas kom med sista 
"flyttlasset"
och fåtöljerna kom på plats


så nu är stolarna över
jag lägger ut dom på 
köp o sälg på Odensvi
(där vi bor)
och vipps någon hämtar
i morgon


en granne kom med tre palettblad
som hon sparat till mej
gulligt eller hur
i morgon blir det att åka
till plantagen/blomlandet
och kolla krukor
har ju inga med hål i botten


mellan 17-18
är MAJSSKOGEN öppen


inte mycket majsar kvar
och dom som var kvar 
hade liksom bara korn på halva
eller ena sidan


men vi hittade några ändå
vissa fick man ta och bryta av
då dom som sagt inte hade
korn ända upp


fick ju lov att äta en till kvällen
för de är ju så gott med färska
ska koka och lägga några i frysen
i morgon


lite TV tittande 
Norska stugfixarna 
Tunnelbanan och nyheter 
blev det i kväll


 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

En riktigt fin dag,skönt att bli av med kalufsen👏🤗