mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 21 oktober 2023

nu är spargrisen tom


TIDIG morgon 9.30
staden sover men optikern har öppet
där rök som sista sparslantarna
både Lennart och jag MÅSTE
få nya glasögon 

och jag fick stränga order att 
kolla gula fläcken
helst en gång i veckan
Amslers grid-test som
används vid misstanke om AMD =
Åldersförändringar i gula fläcken 
kallas också makuladegeneration 
eller på engelska age-related macular degeneration


sen blev det en sväng in på Egeborns
några bilder som ska bli bilder på riktigt


de var fruktansvärt kallt ute
de duggade och BLÅSTE småspik
och nu var de bråttom med maten
så de fick bli gröt


för Lennart skulle ner på stan igen 
den här gången för att träffa 
vår livmedikus Peeter Vinnal 
Lennart fick remiss angående 
sitt ljumskbrock


Ute blåser de fortfarande småspik


men här inne på vår balkong är det 
skönt 


men vi MÅSTE ut och plocka
löv till pysslet i morgon



har hittat lite lustiga saker 
denna lilla slipsnål o pins
VEM tusan har köpt den i vår släkt
finns INGEN så de måste vara en gåva
men gulliga är dom


en liten vas från 1987


och dom här 


hittade ett recept på en gratäng med lite allt möjligt i


kallar den NÄSTANKÅLPUDDING


medans den stod i ugnen
fixade jag till en prototyp till morgondagen


ser i alla fall ut som en kålpudding


och smaken var inte långt bort


nu har jag stickat flera varv
utan att sticka fel


Hannah la upp den här 
gamla bilden på Lova o Henrik
i full fart på Leklandet
bilden är 11 år tror jag 
MEN DEN ÄR SÅ BRA

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

😢🌹