mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 31 oktober 2023

saltlakris o hallon


dagen började med ett besök i 
Polska stugan på Bäckby
för att inhandla en burk "kött"
fortsättning följer 😉


sen blev det att sitta i kö en god stund
MEN 
vinterhjulen måste ju på


de var kallt o blåsigt 
så jag gick in i "kupan" medands
dom bytte däck


men fikat var inte för oss "bytare"
utan bara för jobbarna


dagens lunch intogs på BilTema
Lennart tog Raggmunk o fläsk
liten portion =
två stora raggmunkar
8 fläskbitar
1 dl sylt
59 kr


jag tog nått som hette
pan pizza kebab
riktigt god även om de där med kebab 
var överreklamerat 
15 kr


hem och vila
när ligger Hedda under täcket
på mina fötter


och ute är det väder


de var länge sen jag gjorde en veckosallad


men nu blev det en


salladen var ju inte klar till kvällsmaten
den behöver ju stå till 
Men det fanns en massa annat 
lite kassler gratäng
lite stekt potatis
o sylta
gurka o rödbeta
så var dom slattarna slut


är det Halloween så är det glassen är svart
bjöd upp grannen även om det var en dag för tidigt
en god glass från Lidl
saltlakris/hallon 


Hedda ligger i översta korgen
där har hon koll på oss
dock inte på TV


men vi tittade ju inte på nått djurprogram i kväll
så hon tyckte nog att de kvittade


köpte bröd på Polska stugan oxå 
så gott 

 

Inga kommentarer: