mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 5 oktober 2023

ingen panik .... jo nästan


frukost på balkongen 
ett måste när det går
och solen lyser så persiennerna 
för vara nere


så var vi packade för färd till
Upplands Väsby
och Annaeva
fågelböcker
svampböcker
insektsböcker
i alla möjliga former
dom som varit i stugan
och så
hjorten
nyponmarmelad
både torkad o fryst svamp
ja hon har ju fyllt år liksom
och så grönt garn som hon bad om i går


jag väntar här ,,,
då dom jobbar på huset där vår bil stått
har vi fått en annan parkeringsplats
på andra sidan kvaretert


där inne bor vi 3E



som sagt vi bor på en byggarbetsplats


men de kommer att bli stans finaste
område när det är klart 
helt klart


så har vi landat i Upplands Väsby


jag har virkat ett grönt hjärta till 
Annaevas jobbartröja
nu vet alla vilken tröja som är hennes
och behöver inte ta fel
sy dit hjärtat får hon göra själv
😉


snabblunch


och så mys på andra balkongen







fick en hink kottar med hem från  Annaeva
kottar plockade i Kottorp
ska pyssla med barnen på
❤-punkten o bibblan


skickade ju efter alla julklapparna i somras
och Annaeva fick hämta ut som för 
det blev lättas så
Nu är dom hemma hos mej
och jag ska bara fixa lite julpapper
men jag såg att affärerna börjat 
med julsaker så de ska nog inte 
vara nått problem


en kålpudding och en gryta med köttfärsröra


så vad passade bättre än 
pasta med köttfärssås till kvällen




så var filten klar
men jag har mer garn kvar så de kan nog 
bli en till va de lider
nu lägger jag den i lådan till TGVS


nu har jag fixat garn till två tovade vantar
måste ju ha nått att göra
väntar ju ett nystan från 
Garnius i Norge
dom har nått stort på G 
men jag ska nog ha nystanet nästa vecka 
och de är ju inte panik
eller jo nästan
vill ju ha klart min tröja


frågade om jag fick sticka en tröja
till Ola och de skulle jag få
hittade den här
tyckte den skulle passa
mågen
han har godkänt den i kväll


Hedda intog en annan position i kväll
tyckte väll TV programmet var skrutt
så hon kollade på oss i stället

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Otroligt vacker tröja👍