mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 9 oktober 2023

Hemlig resa 🌞


så skönt på balkongen +18°
helt perfekt 
helt i min smak 


i går var de husse
 som vi hade pälsvård på
i dag var de Hedda




så var de den där hemliga resan
vi tog bästa grannarna på 3;an 
på utflykt till hemligt mål och lunch
Åskebro Gård blev målet
Räkmackelunch 
jag beställde dock en macka utan macka


hade ringt och beställt bord
de var mycket folk så de var tur
hade beställt ett bord med vanliga köksstolar
då varken min eller Gunillas ryggar
vill sitta på annat


när vi kom hem la jag mej på laddning


nu lyssnar jag på den här boken
kanske inte riktigt min grej
men helt OK
tror att om man varit helt utbränd
kan de bara trevlig läsning
eller trevlig o trevlig
igenkännande är nog 
mer rätt ord 


så var det dax att ta itu med skjortorna
JAG VET
man brukar inte stryka flanellskjortor
MEN
en liten "dutt" med järnet gör ingen skada


en skjorta
 en paus
gymnastik på TV


och goda äppelklyftor 
så orkar jag en skjorta till



så där ja 
NU strök jag inte alla skjortorna 
den vita linneskjortan
ja alla ljusa skjortor är strykfria (nästan)
men nu är det klart


Lennart bjöd på blodpudding o knaperstekt bacon
helt OK nästan i alla fall
ja inte hans fel att jag inte gillar blodpudding


kollade programmet om 
Lasse Berghagen på TV


den var söt den spar jag som pyssel till barnen
på biblioteket o Hjärtpunkten 



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Såå många fina skjortor 👍👏