mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 12 oktober 2023

både PLUSS o MINUS på VC idag


tänk att kunna sitta ute på balkongen och äta frukost
och det är oktober 
vi njuter


så var det dax för mej
att besöka VC


staden sover fortfarande 


hade två besök bokade
först till lab
och ta prover
inför zoledronsyre infusionen 
nästa vecka 

Albuminkorr OK
S-Calcium OK
Pt-eGFR OK
P-Albumin OK
P-Kreatinin OK

ja men de var ju bra 
nått som är bra ändå


så var det lite väntan innan nästa besök
jag han sticka klart en vante
ja inte tummen men hela handen
i alla fall


så var det dax för besök hos
inkontinenssköterskan 


har ju haft urinläckage i många år 
men tycker det blivit mer 
inte så kul 
Nu blir det en remiss till gyn 
där dom ska kolla vidare
ev en operation
MEN först ska jag 
mäta 
hur mycket kissar jag 
hur mycket dricker jag
och hur mycket läcker jag 
ska väga o mäta i 48 timmar


men först ett urinprov
och de var ju inte vad jag hade väntat mej

U-Nitrit över gränsen
U-LPK över gränsen
U-EPK/Hb över gränsen
= urinvägsinfektion 
så innan jag kommer igång med mäta o väga
en kur piller 



har man nykokt äppelmos 
MÅSTE man äta gröt med mos
o ostmacka


Hedda är inte riktigt på samma 
våglängd som matte
hon är inte helt övertygad om 
att de är dax att kliva upp


Nu har jag ställt i ordning för 
nystande av garn
som vanligt måste Hedda
syna så det är rätt


hon ligger så nära att vindan
puttar till henne i rumpan
ja ja hon anfaller i alla fall inte
garnet


1600 meter garn klart för 
stickorna


Lennart fixar de sista moset


nu får de inte plats mer i frysen 
de är synd tycker jag
vill ha en liten frys
till saft o bär
den jag hade förut gav ju upp


i går när vi var på Citygross köpte jag en
sån låda med grönsaker som skulle ätas fort
och det var ett Savoy kålhuvud 
så i dag blev det några dolmar och en pudding


men det blev ändå potatisbullar till kvällen
den andra maten står i ugnen och gottar sej


så har jag då äntligen kommit igång
med Olas tröja


vad har du för spel på 
mobilen?


dessa är mina favoriter

 

så går en dag och kommer icke åter
står det in nån psalm
och de är ju helt rätt
go natt


 

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter som ni haft en riktigt bra dag.☕