mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 17 oktober 2023

när EN maska är fel ❗❗



Måndag morgon och stickjunta


i dag avslutades juntan med
soppa


i goda vänners lag
En gång i månaden är det lättlunch
på ❤-punkten
i dag var det gulaschsoppa, creme frech, bröd, ost,
kaffe kaka ...á 60-kr 
och så är det ju TREVLIGT


Lennart plockar vidare bland våra gamla papper
här är hans farfars körkort


Gustav Emil Östberg
född 3 augusti 1889
död 7 oktober 1958
levde hela sitt liv i Skultuna


var chaufför på Bruket


och här hittade han kuvertet dock inte 
kortet som var med från Lillprinsen
vår nuvarande Kung
Jag hade ritat en teckning till hans födelsedag
1954


stekt fläsk o löksås 


ha ha eller snyft snyft
 dom varven jag stickade på 
stickjuntan på fm 
får jag repa upp....
FEL PÅ FÖRSTAVARVET
gör om gör rätt 
är mitt ledord


en stilstudie på Hedda





kvällens TV program i
allt för sverige hamnade vi i Tärnaby
eller i Tärnafors o Fräkenvik

som jag älskar den här serien


 

Inga kommentarer: