mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 18 oktober 2023

Hedda jobbar på


Å dessa TRÄBESTICK
de gör ju så den godaste bakelse
blir näst intill oätlig
tur man kan äta som "macka"
vi delade på en bakelse
efter vi varit och handlat lite
på City Gross


dagens låda med utsorterad frukt


ett stopp på Biltema


ett på Ljus experten
här var det 👎
lampan som måste vara i vår
lampa säljs inte längre
så nu måste vi köpa nya 
lampor till hallen
💩


hem och laga en snabb lunch
kycklingkorv o vita bönor
helt OK


Pärzon kom upp 
sonhustrun hade fixat lite päronmarmelad
o inkokta päron
de tackar vi för


men vad händer här❓


jo det ska in matta på balkongen


och förste avsynaren är på plats


blir ju himla fint
han kan han min man


så var det dax för
meditation o avslappning
på ❤-punkten
Nu ska de utvärderas 
hoppas de får bli 
ett återkommande inslag


så var det apoteket...
de var många i kö
syns inte i bild men det var
7 före .....
och när jag kom fram så hade jag
inga piller att ta ut
hade inte kollat 
så nu har jag skrivit på 1177
om nytt recept


vist är detta oxå medicin 


Lennart fick välja matlåda i frysen
då blev det kålpudding


tänk att käka jordgubbar för 15:- kg 
de är inte illa 
( dom var dock lite sura )


kockarnas kamp på TV

tänk och vispa maräng för hand 
PUST


och nu har jag repat upp och lagt till nått
varv då masktätheten inte stämmer med mönstret
så blir de när man inte vill ha de TJOCKA
garnet som det var på mönstret


kan säga att jag fryser inte om fötterna 

 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Inkokta päron med lättvispad grädde,ingefärspäron,lingonpäron,där kom dofterna från farmors kök...ljuvligt👏Heddakatten gör sitt jobb😻👍

Anonym sa...

Ser ut som en bra dag.