mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 8 oktober 2023

och jag som inte behövde någon tomte 🎅🤶


tror nästan att de om man var 
PERFEKT
skulle man  inte vara underbar
utan bara 
perfekt o tråkig o jobbig


ja men då var vi igång igen
med att skänka bort grejer
denna gång till 
stadsmissionen


när vi var på stadsmissionen 
hämtade jag ut min vinst
500:-


inne i butiken fanns en julhörna


så mycket fint 
riktigt fina grejer
synd jag inte behöver nått


köpte en piedestal till Hedda
så hon kan se ut genom fönstret
i sovrummet 
nu har jag "bara" 440:- 
kvar på mitt presentkort 
*fniss fniss*

Nu säger vän av ordning
den kommer att välta❗ 
 och kattboet kommer att trilla av
när Hedda hoppar upp

INTE DÅ 
piedestalen är förankrad med 
spännband i elementet
och kattboet sitter fast med
kardborreband


så en sväng in på IKEA
köpte varsin kudde till fåtöljerna
på stora balkongen
och en lampa till samma balkong
TÄRNABY heter lampan
nått mer lämpligt
får man leta
efter


kaffe och en blåbärsmuffins
MEN de var nog den torraste muffins jag ätit
torrare än en mandelkubb


hemma blev det kasslerpytt


och den sedvanliga vilan


så fick vi upp vårat JOB-tryck på balkongen
i samma veva som vi satt kardborreband
under Heddas "bo"
man får ju inte spika eller borra i den väggen
men sätta kardborreband måste man väl få
 Så är kuddarna på plats
och lampan på bordet
fniss fniss
den syns inte men jag tar ett kort i kväll
när den lyser


stuvad vitkål o köttbullar
fick det bli till kvällen


bilar är gott 
men jag tyckte dom var ovanligt små 🥺


det var svårt att få till en bra bild
men lampan lyser i alla fall
och det är "dimmer" på den
så det går att både
läsa o mysa




 

1 kommentar:

Anonym sa...

Så mysigt för Hedda! Det visste jag att ni hade förankrat ordentligt. Så fint det blev med lampan / Ewa