mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 4 oktober 2023

när gullefjun fyller år


tror jag ska fixa mej ett 
NÖDKITT
om jag hamnar 
i ett nödfall


Lyxlunch 
stekt rak-falu från Siljans chark o stuvade kantareller


Lennart var ner på fm och kollade
om STORA maskinen var ledig
och kl 15-17
var maskinerna 1-4 lediga


så vi slog till 
nu snurrar tvätten och ska bli torr


Lennart viker T-shirt i vild förtvivlan
vi har nämligen tvättat alla vinterkläder
och t-shirt som var i stugan
och nu ska lämnas till TGVS


de var väll inte direkt skitigt
men vill ändå lämna de rent o fräscht 


vi tog en sväng till plantagen på Hälla
innan vi åkte hem från tvättstugan
och detta mina vänner är 
HÖSTSTJÄRNOR så de så 
för de stod de på lappen


jag gillar ljung tycker de är så vackert


en otroligt fin samplantering
vet inte vad men snyggt är det



lite för dyr och lite för trist
men ändå vacker på nått sätt


jag köpte dock bara två krukor 
med fat


och en mini pumpa


kasslergratäng till kvällen


ryggen sa lägg den kvinna
och jag lydde


i dag fyller min Gullefjun år


hela 55 stycken dessutom
vi ses i morgon när hon är ledig
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤


Hedda har full koll på gubbarna 
på TV
norska husfixare
sjöräddare
och nått nyhetsprogram


 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är märkligt att barnen fyller så många år när vi fortfarande är så unga,jämnåriga med barnen alltså��

Måd sa...

Ja plötsligt är vi jämngamla