mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 13 mars 2024

⬆️⬇️


en liten tur till norra delarna av länet


man kan ju bli lite fundersam
Tärnaby... så långt har vi väll ändå inte kört
jo vi är i Tärnaby som ligger 3,5 mil norr om Västerås
och inte "vårat" Tärnaby i Västerbotten 83 mil bort


här finns inga fjäll men stora fält o åkrar


vi åkte hit för att köpa potatis


man tar en påse på hyllan och 
betalar med swish

det fanns oxå STORA potatisar som
man fick plocka själv och väga
8 kr/kg


man är sin egen personal liksom


och så hem och koka till lunchen
kan säga 
DEN VAR GOD
och nu hade gässlingarna fått gå i ugnen 
två timmar så den här gången var dom 
möra och fina


leverans foto från post nord
paket utanför dörren


i går beställde jag stumpor till Tant Elsa
och mej själv... 
och nu är dom här ⁉️


hur skönt är det inte på våran balkong


+23 °
är ju perfekt tycker vi alla tre


dom sista plåtarna sätts på plats hos grannarna


nästa vecka ska jag läsa saga igen på 
biblioteket för barn 3-6 år
det blir Farfar Långöra


och tror bestämt han påminner mej i kväll



jag fick boken när jag fyllde 6 år


Hedda flörtar



jag skulle fota Heddas morrhår
de var inte lätt
på ena sidan pekar som ⬇️ 
och på andra ⬆️ 
 

tänkte baka scones men de blev inte så
utan när grannarna kom på fika
blev det skorpor ost o marmelad
och MYCKET prat i flera timmar


kvällens TV
stugfixarna Norge



 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Det är såå härligt när man hittar bra potatis,ingen självklarhet numera tyvärr

Anonym sa...

Har ätit halvdan 🥔 länge nu ...de här var POTATIS som vi vill ha den //Måd