mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 25 mars 2024

det började snöa


dagens frukost
den "lösa" skivan är Heddas 


hittade ett recept på kokosmuffins


glömde äggen på bilden 
men dom kom med i smeten i alla fall




kyckling till lunch


och efter vilan bar det av ner till K7 
lite eftermiddagsfika
och hämta biljetten till 
fruntimmersfikat om
Pila Britta


mäktigt är det vårat 
ASEA torn
undrar hur många tegelstenar det 
gick åt ❓


så en sväng ut till ICA Maxi på Hälla
för att handla pajskal
men de fanns inget 
har utgått ur ICAs sortiment 

DET BÖRJADE SNÖA


provar på Hemköp
samma resultat där
Då har vi provat
Willys
COOP provat två butiker
City Gross 
ICA Skiljebo
ingen har
 

finns ju ingenstans
jag saknar dom 


ja ja då gör jag ett eget till påskpajen
nu får den stå i frysen tills jag ska fixa pajen

MEN dom färdiga brukar jag ha till
matslattar som blir över 
så behändigt att ta tillvara mat
som inte räcker till nått
men till en paj brukar de funka



vet att det inte är Våffeldagen idag
men Lennart är inte hemma i morgon
så vi smaskar idag


SM veckan under dagen
sen blev det 
100 % bonde
några som klättrade rakt upp på isvägg
och så kärlek på Paradis Hotell



 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Detta luriga marsväder🙈Har letat som en tok efter dom pajskalen men inte hittat,tydligen så finns dom inte längre,synd

Anonym sa...

Skrev o h frågade dom har SLUTAT göra dom ....SÅ TRIST //Måd