mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 5 mars 2024

Nu är glada julen slut slut, Julegranen kastas ut ut 🎄🎄


en 70 år gammal kudde
jag gjorde den i 
barnträdgården/lekis/förskolan
och om du undrar så är det en
hund/pekineser i mitten


nu är glada julen slut slut
julgranen kastas ut ut
Eller den har ju varit ute  hela tiden
MEN den tas i alla fall bort


Måndag och då är man här 


Lennart tog en sväng med kameran
och hittade lite smått och gott
här en stjärtmes


och en fin domherra


men snälla nån 
Lennarts "tranresa" inställd
🥹
får ringa och höra om det finns plats
på resan som går den 25 mars då
📞
det fanns plats på resan 
MEN INGET HOTELLRUM
han skulle försöka fixa
men var inte säker
😢


korv stroganoff i solen på balkongen


det var som sagt sol på balkongen


ligger lite farligt nära kanten kan jag tycka


tjo ho det är fixat
både resa och rum
så nu åker Lennart den 25 mars i stället
och kollar in tranorna


Enköpingstorsk till kvällen
de var riktigt länge sen och riktigt gott


på kvällen var jag på 
gongavslappning


här försöker vi komma åter till 
verkligheten


Lennart var hos Åke och kollade bandy
"vi" vann i kväll


kvällens TV var från Cornwall
och boken jag läser är oxå därifrån 


i dag har Svärfar födelsedag i himlen
han föddes 1916 
men jag tror inte dom räknar år i himlen
HURRA HURRA för dej
"farfar Hans"
här är unga familjen Östberg i Skultuna
skulle tippa sommaren 1948 
gulligt kort i alla fall

 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Älskar Heddas sovstil😂❤️

Anonym sa...

Konstigt att de ställer in resan när det nästan är en månad kvar