mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 14 mars 2024

kolla de lyser


Källkritikens dag är det den 13 mars

Det betyder att man undersöker
innehållet, det vill säga det som
är i filmen, bilden eller texten 

det kan vara bra att göra
källkritiken till en vana, något du
alltid gör innan du kommenterare
eller sprider något vidare


ja men jag ÄLSKAR hantverkare
i dag en från
Veterankraft som ska fixa 
lyse på balkongen


men de var inte lätt
det gick inte hans väg 
så att säga


en järnbalk ovanför fönstret ställde till det
men till slut blev det hål i väggen
och kabeln kunde komma in i köket 
Då de strulade så enormt
 får han komma tillbaka 
nästa vecka och fixa andra balkongen


så nu har jag en strömbrytare i köket så jag kan
tända och släcka och "dimma"


förstärkt gröt till lunch
grynblandning o torkad frukt o solrosfrön
jag har mjölken i ett glas bredvid
gillar inte när den blir varm


pyssel var det 
och pyssel blev det
så himla kul


vi skulle gjort kycklingar med
flörtkulor o tallkottar
MEN
det fanns inga gula flörtkulor
så vi gjorde ägg, kycklingar, harar/kaniner
som ska hänga i fönstret
bild kommer i morgon


jag hatar tjat‼️
Särskilt när det 
kommer från min mun ‼️


den fina postern kom idag
blev så nöjd


fyllda isterband o stuvad potatis


fyllningen består av
lök o äpple som jag steker lite
blandar med hackad gurka o rödbeta
Lennart kallar det 
isterband de lux



Anders Sunna är konstnären
en av tre konstverk som fanns med vid
försoningsgudtjänsten 2022
dom finns nu utplacerade i Luleå
och så på Stiftsgården i Rättvik
då Sveriges sydligaste sameby finns i 
vårt stift


KOLLA DE LYSER


onsdagar är TV kvällar de lux
först Farmen


så kockarna


och avsluta med köping
kan de bli bättre



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Gillar Veterankraft,jobbade där själv ett tag och Åke hjälpte folk med trädgård innan han blev sjuk,oftast trevliga människor och bra jobb👍Källkritik skulle fler ägna sig åt😘