mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 10 mars 2024

BWO, THE ARK


det händer inte varje lördag
men i dag hände det igen



Lennart med korsordet i Västeråsaren 
och jag på datorn 
+ att jag har stickningen oxå

man MÅSTE peppa lite


provade ett nytt recept på nudlar
med kokosmjölk och fixade i ugnen
helt OK 


kan säga att detta är MIN FLAGGA
om man kollar släktforskningen


kaffe o glass och skidor på TV


på kvällen gick Lennart till Åke igen
för att se på bandy

så de var glada miner när han kom hem


och så var de då MELLO
Marcus & Martines vann som väntat
MEN jag hade
Medina som etta
nästan rätt i alla fall 


Hedda låg så fint i mitt knä
jag tänkte ta några kort på henne


men som alltid är de hon som bestämmer


på mitten av 60 talet var mitt hår inte grått



Sedan 2006 har Bergslagen en egen, 
fem färger representerar och återspeglar 
vad trakten är synonymt med: 
Blå för vattenkraft, 
orange för elden, 
grön för skogen, 
svart för malmen
gult för jordbruket.

tänkte du funderade över flaggan 
🤭

 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Gillar flaggan,det bästa av det mesta👍

Anonym sa...

Ja vist är det en bra flagga // Måd