mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 24 mars 2024

Tillberga-Norrbotten-Miami-Portugal-Guyana ...man hinner mycket en lördag


dagen började med en tur till Tillberga
för att hämta två små CD hyllor
nu ska vi se om Lennart fixar den högra
så den oxå blir svart 


tänk att få äta riktig mat utan att det svider i magen
jag kan säga att de är 
UNDERBART
och är det sen uppstekt palt
ja då är jag i paradiset


så är det sov i nästan tre timmar 

‼️

kommer upp och de är SM veckan på TV
och vem ser man där om inte
lilla OLLE 
han kom dock inte ända till final men nära var det
han är duktig han ... 
minns när han började gå ‼️
tiden är en märklig sak
går så himla fort


Hedda har det gott i sitt bo




Annaeva o Ola har landat i Miami
inget bra väder alls där
varning för oväder på hög nivå 


pasta med ostsåsen från igår
jag kan säga den var 100 ggr godare till pasta
och så hade jag ½ paket bacon som fick sätta livet till


ett program på TV om väskor
helt galet vilka priser 
MEN
det var ju små konstverk handsydda och så
MEN ändå... 100 000 kr var ingen ovanlighet
den här på bilden 
2 219 259 Svensk krona
man tror ju inte att det är sant
och så äger folk 100 väskor ❓


Hedda brydde sej föga om dyra väskor


eller sju pilgrimer som vandrar från
Valencia till Fatima i norra Portugal 
360 km 
olika ålder olika religion
ja dom var helt olika
men gick gjorde dom


Hedda brydde sej inte heller om
 en Straffkolonin på en Franska Guyana
som stängdes 1953 och som nu 
naturen tagit över och människorna 
försöker fixa till igen



tur att kunskapsämnen finns på 
lördagar få då finns INGET för oss 
på TV


och jag försökte sticka lite mellan varven
om du undrar över koftan så ligger den på is
så att säga Jag måste köpa mer garn 
helt enkelt 

 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vi har också tittat lite på SM-veckan, då vår svärson har tävlat i styrkelyft 🏋‍♂️💪

Det känns liksom som att Hedda har rätt fokus på något sätt 😻😹

Ellinor Blomqvist sa...

Skönt att du fick i dig lite riktig mat👍

Anonym sa...

Bra att magen återhämtat sig. Snygga sockor!