mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 11 mars 2024

Mat från framtiden


hemtrillade köttbullar och stuvade grönsaker
lite sommar över det tycker jag


jag bakar inte scones särskilt ofta
kan säga aldrig 
men nu ska jag gör det



tänker ta med till Elsa 
med lite hemkokt marmelad
och så burken med palt som hon skulle 
haft för flera veckor sen 
men det kom ju förkylning emellan


Elsa njöt och var så glad idag


vi gick igenom en massa papper
mycket lades till pappersinsamlingen
men många fina brev o kort
sparades att läsas senare i ensamhet


ja men 
förpackad den 03-03-25??
mat från framtiden
med andra ord


många små biffar blev det
och dom fick bo i ugnen 
så dom höll sej varma


serverades med sås o ris o gurka
lingonen är fortfarande slut i detta hus


Hedda vill vara NÄRA



Matte du har skitiga glasögon



Farmen drar mot sista veckan


och på hotell romantik 
börjar det nog spira lite kärlek så smått



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Köttbullar blir det här idag,stuvade grönsaker blev jag ju jättesugen på så det blir det också👍