mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 20 mars 2024

den soppan gick inte


det som inte är stulet kommer igen
bakom kökssoffans ben in mot väggen
låg mitt körkort
Lennart skulle flytta soffan innan
fönsterputsarna kom
och där låg det
Ja ja nu gäller de inte längre
men i alla fall


så kom Puts Johan och vipps
ser vi ut genom fönstren
 " ser ut gör vi ju alltid"


då magen trilskas står det fiskbullar på menyn


sov så tungt och när Lennart väckte mej
hade jag ont i huvudet


va sa du matte 
är det din bok och ditt mönster


ja hurså... jag kollar ju om 
det är rätt hårdhet på pennan
och om bandet smakar gott


nu kan du se mönstret matte
jag har flyttat på mej 
lite lite i alla fall
 // Hedda


Matte tröttnade och flyttade på 
katten
och då fick hon för sej att kolla utsikten


så kom Geddeholms allservice 
(datorn ville att jag skrev Greveholm)
45 min så var hela lägenheten städad


plockar ner och torkar av alla knivar och 
putsar knivmagneten


och hur dom lyckas skura spisen 
så den ser ny ut


blomkålssoppa för att jag trodde soppa skulle funka
men de gjorde de inte 
mackan gick bättre


fick göra en liten omelett senare på kvällen
för jag måste ju äta nått


lite ekonomiskt förfall


kollade den nya serien om Nobel
spännande 


och så dom här grabbarna 
hur dom kan få till det

 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Busiga Heddakatten ❤️Härligt med nyputsat och nystädat 👍

Anonym sa...

Jobbigt med magen. Hoppas kuren snart är slut och magen blir bra.