mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 27 december 2018

Annandag en annan dag men i dag

Lite sjuk är jag 
så i dag blir det inte mycket gjort
och vad skulle jag gjort en annandag
ingenting förmodligen
så det är väl OK 
helt enkelt 

 kåldolmar till lunch 
de är gott de
även om man är förkyld

Lennart for till KRIS
och lämnade Evas julklapp
hon är visserligen hemma och sjuk
men hon kommer väl till jobben nån dag
han hade även med en låda äpplen
som dom får smaska på

och jag som är hemma tycker 
  det är tur dom sänder lite 
BRA på TV 

 och det är ju Annandag Jul 
och då är det BANDY
förr var det ju premiären just i dag
men det är vist ändrat
ja ja vad vet jag
jo att dom vann dom grönvita
ja Lennart var naturligtvis där

själv så sitter jag vid TV o stickar
lägger mej på soffan o sover en stund

 lasagne till kvällen
en låda från frysen
jag bara älskar dessa lådor

ja men titta nu är dom klara 

det sägs att det blir jul nästa år oxå
.... men jag vet inte om jag gör den 150 cm i diameter
jag gör nog bara mittenpartiet
eller??

2 kommentarer:

Ellinor sa...

Säger det igen,vantarna är konsthantverk👍👏👏👏👏Matlådor är kanonbra,skönt att slippa laga mat iblandoch ändå äta BRA mat👍Krya från acillerna🍀kram

Berith sa...

Så fina vantar!
Krya på dig nu 🙂