mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 15 december 2018

då lämnar vi vår vinterland...87 mil i bil

kl är 6 och jag ska bara fika lite 
och fixa de sista
-27° lite kyligt

-
 kl har hunnit bli 7 
vi är "packade"och kan fara 

 Venus/morgonstjärnan lyser vår väg

det är så vackert
jag vill fota hela tiden

 så var vi framme hos Hannah o Henrik
ja Henrik jobbade förstås
men Linus var hemma
och Stella o Bettan
Lova o Dexter var i skolan


 nu blir det frukost

 solen går upp

den här lilla kissen 
är lite skygg
men med kärlek ska de nog fixas

 så vaknar Linus o Bettan


syskonen
Hannah o Linus

Bettan och gammelmorfar

björken på gården
så vackert 


nu har det ljusnat och jag kan ta fram virkningen

några renar gräver efter mat


 och en älg tog det lugnt 
och tittade sej noga för innan hon tog sej över vägen

hon hade kalven inne i skogen
och när hon började gå över vägen
vågade den oxa komma fram

 Junsele torg

 dagens lunch

och det var glasskiva på bordet
och den var lite kall
mer behövdes inte

så var det dax för kaffe i Sundsvall

och mer kaffe i Tönnebro

så var vi då hemma
och här hade tomten varit
för titta vad som låg på soffan

här var det  -4° lite skillnad


så säger herr o fru Östberg 
god natt

2 kommentarer:

Ellinor sa...

Tack att jag fick vara med på resan❤️

Berith sa...

Skönt att ni kom hem välbehållna ☺