mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 3 december 2018

den STORA LYCKAN infinner sej...

jag ligger nog i farozonen
fast jag äter ju mat förstås 
så jag klarar mej nog


så drar vi ut på äventyr

 Kristoffer Åström alias Samiskakocken
har gjort en så underbar soppslev till mej

 kaffe o adventsljus o träslev 
lyckan är gjord


tack även Max för en trevlig stund

 så for vi vidare mot Vilhelmina


 och där stod hon 
våran Hannah i sin butik





 här med kompanjonen Jenny


vi var dom första besökarna

när vi for hem 
tog vi lite mat på 3an

var rätt lång väntan på maten

typisk pizzeria mat

barnportion till mej

den första portionen jag fick in 
den var kall

kommentaren var: 
Men du gick ju på toa
du skulle ätit på en gång

Jag gick på toa INNAN maten kom in 

men jag fick en ny portion 
men lite varmare pulvermos
Maten var så där
men vi blev mätta

 måste hänga min vackra slev så jag kan titta på den hela tiden
så himla lycklig

 det är ju 1 advent 
så lite glöggmys får det bli
med peppar- saffranskakor

 Ernst var god

 så har vi då sett kalendern
lite dåligt ljud på datorn men
det blir nog kul va de lider
köpte lite bröd som nu ska avsmakas

så var 10 rutor klara att sändas i morgon
till mångfaldsgranen hemma på Karlsgatan 2

1 kommentar:

Berith sa...

Vilken jättefin soppslev💗
Ni verkar ha det bra ☺