mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 28 december 2018

i dag är det vardag

 Även en förkyld människa måste handla
det är ju inte så snällt mot omgivningen
men jag är inte så sjuk
bara lite vanlig förkyld
och svettig i pannan

 blev en korv till kaffet
jag tog med bara senap
men Lennart festade till och
tog både ketchup o senap
jo jo 

när vi satt där ringde dom från
Betfysiologen 
fick en tid den 15 jan kl 10

var sen till AnnaGreta som opererat höften
med en blomma från 
soppköket
hon blev så glad och var så pigg
så roligt att se

så där jag då var vantarna helt klara
jag har ruggat dom lite
blev så himla mysiga

fiskpinnar är inte min grej
hittade dom här på Lidl
blir spännande 

helt godkända
det var "riktig fisk" i dom
och paneringen var tunn och god

 så var nästa projekt klart
två omaka nystan
som inte kunde bli nått
blev en sjal

inte så illa
den hamnar i lådan på soppköket

1 kommentar:

Ellinor sa...

Fiskpinnar är ju också mat😘En sjal låter skönt,värmer säkert någon själ❤️kram