mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 7 december 2018

vi löser världsproblemen....

kl är 10 och jag väntar bara

 på att Mumin ska komma seglande
över fjället på sitt rosa moln

 en potatis lite kålrot en morot o selleri

 + tomatröran från igår och några ärtor för färgen skull
en klick philadelfiaost
jo då det blev lunch i dag också

 Mitt på dagen ser vi solen
men den lyser inte på oss
utan högt på fjället
men den finns där



 jag tog med lite av saffransrulltårtan till bibblan
och när vi kom dit kom 
Ulla o Krister och dom hade med 
mamma Doddos pepparkakor

 så här kul har vi på våran Bibbla
bästa Bibliotekarien Karin gillar också kakor

 så löser vi världsproblemen och dricker kaffe
kan livet vara bättre

fick en bok av Karin
Sebastian Stakset
han hade varit på skolan igår och talat med eleverna
hade varit JÄTTEBRA

 så hem och fixa pannkaka
här med Philadelphiaost och lingonsylt
Lennart åt med glass han
Lennart stekte och jag virkade


bättre en fågel i handen
än garn i lådan
eller
hette de inte så?

1 kommentar:

Ellinor sa...

Så heter det absolut😂Undrar om Mumin kom?❤️❤️