mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 12 december 2018

en dag av LYCKA

 Å vi har haft besök 
men jag hörde inte när du knackade på lilla vän
du får hoppa på fönstret nästa gång

I dag fyller min älskade Lennart år







 så tokigt det blev men ändå så himla bra
vi skulle äta på Centrumhustet tänkte vi
men dom hade ju bara öppet på helgen
ja men då äter vi på Nannas 
men dom har ju bara öppet på helgen
JA MEN då blir det på FICA på ICA
det är ju buffé där 
jag åt en underbara veg.gryta
tog t.o.m två gånger
de ni

 och så mötte vi detta leende
Marya sitter utanför Lämys Lekland
barnen leker för fullt med Farsid

 och vadan denna glädje
DOM FÅR STANNA I SVERIGE

 dom kom hit till Tärnaby nov 2015
efter föst nästan 1½ år först i Turkiet
sen Grekland och sen Tyskland
för att sedan landa i Malmö
komma till Stockholm och sen ett ställe till
innan dom en kall vinter kväll
klev av bussen här i Tärna
och här vill dom stanna 

Lennart fick så fina blommor
fast de borde vara Maya och Farsid som fått dom av oss

 Nu ska grötsleven invigas



 blev bra gröt

 så var även vänster vante på gång
nu väntar vi på nästa del i mönstret
kommer i morgon

vilken lycklig dag
Lennart fyller år
Marya o Farsid får stanna i Sverige
grötsleven invid
och jag är klar med vanten så långt jag har mönster


1 kommentar:

Ellinor sa...

Vilken härlig dag,underbara Lennart och glädjen över att dom fick stanna❤️Det finns hopp för mänskligheten👍