mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 1 december 2018

så tokigt de kan bli......

Vaknade kvart i sex

satt på mej glasögonen och klockan blev halv nio
bara att kliva upp
tur jag inte har nån tid att passa


 AJ då hade ju köpt köttfärs
måste göra upp den
eller lägga den i frysen

blev några persilje järpar

medans jag fixade med köttfärsen
for Lennart in till byn och hämtade den här grejen
som ska levereras till en slöjdare på söndag
när vi far förbi Volgsele
en gravyrkula heter det vist

(just den slöjdaren som ska fixa min grötslev)

inte kan han åka till byn utan att ta en sväng 
in till Janne 

 men det blev uppstekt pannkaka till lunch

 här är några av mina godingar
Bettan o Stella

och bästa Thyra

 Adventsfika så här på fredag
"nybakta" bullar
pepparkaksrulltårta
saffrankakor

 kl är 15.... mörkt ute
men det blev mörkare med blixt

 ekorren har gnagt upp ett jättehål så fröna ramlar ut
så nu har Lennart satt upp en stoppbräda
så se hur det funkar

 kokt julkorv o senapssås

har inte ätit rostat bröd sen Dexter var här i somras
det är gott men de får inte bli för ofta

så var stjärnan uppe
Välkommen ADVENT

1 kommentar:

Ellinor sa...

Skönt att inte ha några tider att passa,sova kort eller låmgt spelar ingen roll👍Skön advent till er😍